Monday, June 20, 2011

Di manakah aku?

Aku suka bercakap tentang motivasi, tapi aku tak tau teori motivasi. Semuanya yang ku cakap mengikut rasa-rasa aje.
Aku suka isu agama, tapi sikitpun aku tak ingat secara tepat tentang ayat al_Quran ataupun hadis Rasul (SAW).
Aku nak hurai isu mikrobiologi dalam researchku, tapi aku tak mahir langsung pasal mikrob.
Kalau tanya anak-anak aku, mesti aku ni mak yang biasa-biasa aje.
Kalau tanya suami aku, mesti aku ni isteri yang biasa-biasa aje.
Kalau tanya mak aku, mesti aku ni anak yang biasa-biasa aje.
Kalau tanya Ketua jabatan aku pun sama..biasa je.
Kalau tanya supervisor pun, mesti biasa je..
Ape nak jadi dengan aku?
Takkan selamanya aku nak biasa-biasa aje?

Ada sorang ustaz pernah cakap.."manusia dilahirkan dengan potensi masing-masing..".."Ustaz cakap untuk diri dia sendiri, "aku tak dilahirkan untuk jadi manusia biasa-biasa aje.."

Sekarang aku cakap untuk diri aku.."aku tak dilahirkan untuk jadi manusia biasa-biasa aje..paling kurang biarlah paling bermanfaat untuk orang lain...selari dengan hadis nabi tentang manusia hebat ialah orang yang bermanfaat bagi orang lain.."(tak boleh quote lagi pasal ketika ini aku masih biasa...)

No comments: